Generelle betingelser
Det er viktig for oss at du oppgir korrekte personopplysninger.
Vi tar uansett kontakt med deg etter at vi har mottatt din ordre for å bekrefte bestillingen. Vi ønsker alle bestillinger via kontaktskjema, men dersom du har spørsmål er det selvfølgelig bare å ringe eller sende oss en mail.
Dersom du ønsker en skreddersydd meny er det også selvsagt bare å ta kontakt med oss.
Dersom du skal bestille med levering samme dag må du ta kontakt pr. telefon på nummer: 902 30 576.
Du når oss på telefon: 902 30 576. Legg merke til at vi har telefontid fra Mandag – Fredag: 08.00 – 16.00. Dersom det haster og du har behov for å kontakte oss utenfor telefontid kan vi nås på vakttelefon: 95 14 34 22. Kjøkkenet og transportavdelingens åpningstider følger etterspørselen.
På enkelte menyer har vi minimumsantall på 10 personer pr. bestilling. Det fremgår i hver enkelt meny hva som er gjeldende for minimumsbestilling.
Endringer i antall eller menyvalg må skje tidligst mulig og kan ikke skje senere enn tre (3) virkedager før levering.
Avbestilling må skje innen 4 virkedager før leveringsdato.
Ved avbestilling senere enn dette gjelder følgende:
- Bestillingen blir fakturert med 50% dersom avbestillingen er gjort mellom 2 og 4 virkedager før levering.
- Bestillingen blir fakturert i sin helhet dersom avbestillingen skjer senere enn 2 virkedager før levering.
Alt tomgods skal leveres tilbake innen tre (3) virkedager. Glass, porselen, bestikk, service, kasser og annet tomgods som skal hentes avtales med sjåfør ved levering. Vi ber om at alt plasseres utendørs på et tilgjengelig og avtalt sted. Gebyr for henting av tomgods er kr 500,- inkl. mva.
Emballasje som varmmat leveres i vil ofte være «myke» aluminiumsformer med lokk. Disse trengs ikke returneres og kan resirkuleres eller beholdes for gjenbruk. Former og lokk av aluminium skal sorteres i “Glass og Metall-container.”
Tapt eller skadet utstyr utover dette vil faktureres.
Allergi
Vi forsøker å etterkomme alle behov om det skulle være nødvendig med allergivennlig mat.
Maten merkes ikke med allergener dersom annet ikke er avtalt i forkant. Dog er allergener merket i hver enkelt meny på vår nettside.
Betalingsløsning
Vi sender faktura til e-post i etterkant av arrangementet. Dersom det skulle ønskes faktura pr. post tilkommer et gebyr på kr 65,- inkl. mva.
Vi opererer med ti (10) dagers forfall på faktura. Ved forsinket betaling kreves beløpet inn via Finexa Norge AS
Frakt og leveranse
Frakttillegg tilkommer alle bestillinger, med mindre bestillingen hentes på Vestby Arena. Pris for levering tilkommer og vil variere fra kr. 0,- inkl.mva til kr 700,- inkl.mva. Prisene avhenger av hvor i landet du ønsker din ordre levert. Pris i Vestby er 150,-
Vi er avhengig av at kontaktperson tilstede ved levering.
Retur skal leveres tilbake til Solerunden 10 innen tre (3) virkedager.
Mva på catering
Det er p.t differensiert moms også kjent som Merverdiavgift (MVA) i Norge. Dette betyr bl.a. at «Take Away», som vår Catering er å betrakte som, belastes med 15% tillegg i prisen. Staten har imidlertid lagt til grunn enkelte regler som vil medføre at catering kan bli belastet med 25% MVA i stedet. Dette gjelder hovedsakelig når du leier personale til selskap, som kokker og servitører, eller servise, tallerkener, bestikk, glass o.l.
Hva vil dette si for deg som bestiller?
Hvis du bestiller catering hos oss, og får den levert før eller når selskapet begynner, UTEN at noen av våre kokker eller vår stab blir igjen for å servere eller tilberede den, betaler du den prisen som står listet i våre menyer.
Dersom du bestiller mat hos oss, og i tillegg bestiller porselen, glass eller at en, eller flere, av våre kokker eller vår stab er til stede og serverer og tilbereder mat, tilkommer MVA på 25%, i stedet for de opprinnelige 15%. Vi ber alle våre kunder være oppmerksomme på dette før bestilling.
Mineralvann blir alltid belastet med 25% MVA, og er listet slik i vår meny.
Transport av catering er en tjeneste og belastes derfor med 25% MVA, som er inkludert i den listede prisen.